Webdesign és arculatépítés
Kategória

Az arculat szerepe a sikerekben – 1. rész

A megfelelő arculat kiválasztása

A megfelelő arculat kiválasztása

A cégvezetők egyre nagyobb százalékban veszik észre, hogy mennyire fontos bevonni a grafikusokat a cég marketinggel kapcsolatos terveibe. Egyre többen veszik észre, hogy a cég arculata az egyik legfontosabb részlet, marketingszempontból is hatalmas jelentősége van. A grafikusnak nemcsak a grafikában, a látványban van szerepe, hanem hozzáadott értékekben is meg kell nyilvánulnia a hozzáértésének. A látvány és az információ számos helyen kapcsolódnak egymással, így hiba lenne azt hinni, hogy egy logó, vagy a weboldal kinézetének bármilyen részlete nem rendelkezik marketingszempontból is fontos szereppel.

 

Fontos bevonni a munkálatokba a grafikust már a kezdettől, hiszen ismernie kell a célt, terveket, hiszen ezek alapján tudja megfelelően elvégezni az arculattervezési munkálatokat. Különböző statisztikai felmérések azt mutatják, hogy a vásárlók túlnyomó többsége a látvány alapján ismerik fel a különböző termékeket, a színek pedig itt fontos szerepet kapnak, hiszen például egy jól ismert és bevált csomagolás megváltoztatása máris látható hatást vált ki. Az arculat egy olyan dolog, ami képes egyetlen szó nélkül is asszociációkat előhívni, nincs szükség semmi leírására ahhoz, hogy az állandó, vagy akár egyszeri vásárlók megértsék az üzenetet.

 

Elég csak a magyarországi telefonszolgáltatókra gondolni, vagy az üzemanyagra, amelyek esetében már egyetlen szín által is szinte mindenki képes beazonosítani, hogy milyen termékről, szolgáltatásról van szó. Minderre az arculat megnövekedett szerepe által van lehetőség, így mindenképp kiemelt figyelmet kell neki szentelni.